©2025 GovPay.lk

Partner Financial Institutions

Partner FinTech

බැංකු සහ Fintech හවුල්කාරිත්වය

GovPay, ලංකා බැංකුව, මහජන බැංකුව, ජාතික ඉතිරිකිරීමේ බැංකුව, හැටන් නැෂනල් බැංකුව, කොමර්ෂල් බැංකුව, සම්පත් බැංකුව, සෙලාන් බැංකුව, DFCC බැංකුව, NDB බැංකුව, NTB බැංකුව සහ PAN Asia බැංකුව ඇතුළු ප්‍රමුඛ පෙළේ වාණිජ බැංකු දොළහක් සමඟ ඒකාබද්ධ වී පරිශීලකයින්ට බාධාවකින් තොරව ගෙවීම් ප්‍රවේශය සහතික කරයි. මීට අමතරව, ඩිජිටල් ගෙවීම් විකල්ප සහ පහසුව තවදුරටත් පුළුල් කරමින් iPay සහ HelaPay වැනි ජනප්‍රිය ෆින්ටෙක් යෙදුම් නුදුරු අනාගතයේදී වේදිකාවට සම්බන්ධ වීමට නියමිතය.

GovPay යනු ශ්‍රී ලංකාවේ රජයේ සේවා සඳහා ඩිජිටල් ගනුදෙනු පහසු කිරීමට නිර්මාණය කළ මාර්ගගත ගෙවීම් වේදිකාවයි. එය පුරවැසියන්ට සහ ව්‍යාපාරිකයින්ට බදු (වරිපනම් ඇතුළුව), දඩ, උපයෝගිතා බිල්පත්, අධ්‍යාපන ගාස්තු සහ අනෙක් සේවා ගාස්තු වැනි රජයට කරනු ලබන විවිධ ගෙවීම් සඳහා බැංකු සහ ඩිජිටල් පසුම්බි (digital wallets) හරහා ආරක්ෂිතව සහ පහසුවෙන් ගෙවීම් කිරීමේ හැකියාව ලබා දෙයි.

ඩිජිටල් ආර්ථික අමාත්‍යාංශය, තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්ෂණ නියෝජිතායතනය (ICTA) සහ LankaPay එකතු වී සිදු කරන සහයෝගිතා ව්‍යාපෘතියක් වන GovPay ශ්‍රී ලංකා මහ බැංකුවේ (CBSL) අධීක්ෂණය යටතේ ක්‍රියාත්මක වන ජාතික ගෙවීම් වේදිකාවකි. මෙම පද්ධතියේ අරමුණු ලෙස ආදායම් එකතු කිරීමේ ක්‍රියාවලීන් නවීකරණය කිරීම, වැඩිදියුණු කළ පාලනය, නිරවද්‍යතාවය, ආරක්ෂාව සහ රජයේ මූල්‍ය ගනුදෙනුවල විනිවිදභාවය සහතික කිරීම දැක්විය හැකිය. ඉලෙක්ට්‍රොනික රාජ්‍යයක් තුළ රජයේ ආයතනයන්හි මූල්‍ය ගනුදෙනු විධිමත් කිරීමෙන් මෙය ශ්‍රී ලංකාව ඩිජිටල් පරිවර්තනයේ ප්‍රයත්නයන් සමඟ සමපාත වේ.

GovPay ව්‍යාපෘතිය 2025 පෙබරවාරි මුල් භාගයේදී ආරම්භ වූ අතර පළමු අදියරේදී රාජ්‍ය ආයතන 16ක් ඒකාබද්ධ කරනු ලැබීය. ඉදිරි දෙවන හා තෙවන අදියරවලදී අතිරේක ආයතන 30ක් සහභාගි කර 2025 අප්‍රේල් වන විට මුළු පද්ධතියම සාර්ථකව ක්‍රියාත්මක කිරීමට සැලසුම් කර ඇත. මෙය පරිශීලකයන්ට නිරවුල් සහ පහසු අත්දැකීමක් දෙන අතර, ජනතාවට ජනප්‍රිය ෆින්ටෙක් යෙදුම් (Fintech Applications) හෝ මාර්ගගත බැංකු සේවා හරහා රජයේ සේවාවන් සඳහා ගෙවීම් කිරීමට හැකියාව ලබාදේ.

අරමුණු

GovPay හි අරමුණ වන්නේ ශ්‍රී ලංකාවේ රජයට සම්බන්ධ ගනුදෙනු සඳහා මධ්‍යගත, ආරක්ෂිත සහ කාර්යක්ෂම ඩිජිටල් ගෙවීම් වේදිකාවක් සැපයීමයි. එහි ප්‍රධාන අරමුණු අතරට;

  1. පුරවැසියන් සහ ව්‍යාපාර සඳහා පහසුව වැඩි දියුණු කිරීම
    • පුද්ගලයන්ට සහ ව්‍යාපාරවලට රාජ්‍ය සේවා සඳහා අන්තර්ජාලය හරහා ගෙවීමට ඉඩ සලසයි, රජයේ කාර්යාල වෙත භෞතික පැමිණීමේ අවශ්‍යතාවය අඩු කරයි
    • බැංකු මගින් ගෙවීම් සිදු කිරීම, ඩිජිටල් පසුම්බි (digital wallets) සහ කාඩ්පත් ගෙවීම් ඇතුළු බහුවිධ ගෙවීම් ක්‍රම සඳහා සහය දක්වයි.
  2. රජයේ ආදායම් එකතු කිරීම සහ විනිවිදභාවය වැඩි දියුණු කිරීම
    • රජයේ ගෙවීම් වඩා වේගවත් හා නිවැරදි ක්‍රියාවලියක් ලෙස සහතික කරයි.
    • මුදල් හැසිරවීම, වැරදි සහ වංචා අවදානම් අවම කිරීම.
    • මූල්‍ය වාර්තාකරණ සහ විගණන ක්‍රියාවලි වැඩි දියුණු කරයි.
  3. ඩිජිටල් පරිවර්තනය සහ විද්‍යුත් රාජ්‍ය පාලනය ප්‍රවර්ධනය කිරීම
    • ඩිජිටල් ගෙවීම් විසඳුම් ඒකාබද්ධ කිරීම මගින් රාජ්‍ය සේවාවන් නවීකරණය කිරීමට ශ්‍රී ලංකාව දරන උත්සාහයට සහාය වේ.
    • ඩිජිටල් මූල්‍ය සේවා පුළුල් ලෙස භාවිතා කිරීම දිරිමත් කරන අතර භෞතික සිදු කරන මුදල් මත පදනම් වූ ගනුදෙනු මත යැපීම අඩු කරයි.
  4. කාර්යක්ෂමතාව ඉහළ නැංවීම සහ පරිපාලන වියදම් අඩු කිරීම
    • රාජ්‍ය ආයතන සඳහා ස්වයංක්‍රීය ගෙවීම් සැකසීම, ඒ වෙනුවෙන්ම කැපවී සිදු කරන කාර්යයන් සහ ලේඛන කටයුතු අඩු කිරීම.
    • අදාළ රජයේ දෙපාර්තමේන්තු වෙත අරමුදල් මාරු කිරීම වේගවත් කරයි.
  5. ආරක්ෂිත සහ විශ්වාසනීය ගනුදෙනු සහතික කිරීම
    • තත්‍ය කාලීන සහ ආරක්ෂිත ගනුදෙනු සඳහා පහසුකම් සපයයි.
    • රජයේ මූල්‍ය ගනුදෙනු සඳහා සයිබර් ආරක්‍ෂාව සහ දත්ත ආරක්‍ෂාව වැඩි දියුණු කරයි.